Проекти

Проекти

День народження Івана Кочерги
Ім'я  талановитого драматурга Івана Кочерги назавжди увійшло до української літератури, як автора прекрасних п'єс, що стали окрасою вітчизняної драматургії. З часом твори митця не втрачають своєї актуальності, адже в центрі уваги Івана Антоновича незмінно перебувала  людина,  її нелегкі  шляхи  самоствердження  і  морально-духовних  пошуків.
 Високі ідеї патріотизму, вільнолюбства, гуманізму, ідеали братерства, вірності обов'язку і одухотвореної чистої любові, що їх відстоював і пропагував упродовж усього життя письменник, торкаються струн душі кожної людини, що потрапляє у світ чудових комедій, трагічних історичних епопей, ліричних драм.
Як не можуть не зацікавити «Ярослав Мудрий», «Свіччине весілля» ? Адже це наша історія, зображена яскраво, оригінально, талановито.                    
У  рамках проекту «День народження»  члени драмгуртка «Роксолана»  6 жовтня 2011 року святкували   130-у  річницю   від дня його народження.
Ювілей розпочався із приміщення бібліотеки. Саме тут можна було  дізнатися багато цікавого про життя і творчість драматурга з уст бібліотекаря Ніни Іванівни Боженко, детальніше познайомитися із тематичною виставкою, художньою та довідковою літературою,
На наукову конференцією "Іван Кочерга - майстер
історичної драми" запросили Маліновська Алла Альфредівна  разом з учнями 7-их класів. Цікаві та змістовні були виступи учнів про життєвий та творчий шлях видатного драматурга. Також учні познайомилися із історичною основою, темою, проблематикою таких творів, як: "Свіччине весілля", "Ярослав Мудрий".
                                 План проведення конференції
                                       1. Цікаві факти із життя Івана Кочерги.
 
2. Боротьба за світло у поетичній п'єсі  Івана Кочерги  “Свіччине весілля”.
3. “Ярослав Мудрий”  - творчий злет драматурга.
 
 
 
Члени гуртка "Роксолана" показали музичну  міні-виставу
 "… Іншої не відала мети як вогник цей незгасний донести" (за твором «Свіччине весілля" І. Кочерги).
 Продовжилося свято переглядом учнями 6-7 класів гімназіїмультфільму " Свіччине весілля".
Далі святкування продовжив літертурний  двобій  міжкомандами  7-А  і  7-Б класівде учні мали змогу показати свої знанння сюжету поетичної драми "Свіччине весілля", розуміння гімназистами основної думки твору, вміння визначати його проблематику, характеризувати героїв тощо. Двобій пройшов такими турами:
І - "Питання - відповідь"
ІІ - "Кому належать ці слова?"
ІІІ - "Ти уважно читав?"
ІV - "Конкурс капітанів"
Після  офіційної частини свято продовжилося у теплій атмосфері за святковим столом із чаєм та печивом. У спокійній дружній атмосфері учні поділилися своїми враженнями щодо проведеного свята та висловили свою подяку  Аллі Альфредівні Маліновській, яка була ідейним натхненником  та організатором  святкування.

 
 
 
Лесин ювілей
...У багатьох її віршах часто повторюються два слова: "крила" і "пісня". Може бути, від того, що найдужчою мрією її завжди було злетіти, переборюючи окови слабкого тіла, а рядки її віршів, наповнені м'якими і сумними наспівами рідної землі, де б вона не знаходилася: під жарким сонцем Єгипту, чи сірим і дощовим небом Німеччини чи на березі Середземного моря в Греції...
Леся Українка народилася 25 лютого 1871 року в м. Новоград-Волинському, у тій частині України, що входила до складу Російської імперії.
Вона завжди і в усьому намагалася відшукати радість, навіть у малому! В ній жив неприборканий дух. Самозабутньо, ночами, вивчала мови: болгарську, іспанську, латинську, давньогрецьку, італійську, польську, німецьку, не говорячи про англійську і французьку, географію, історію Сходу і східних культур, історію мистецтва і релігій, а для своїх молодших сестер у 19-річному віці (!) написала підручник: "Давня історія східних народів". Михайло Павлик - український письменник і суспільний діяч - згадував про одну із зустрічей з поетесою у Львові в 1891 році: "Леся просто приголомшила мене своєю освіченістю і тонким розумом: Я думав, що вона живе лише поезією, але це далеко не так. Для свого віку це - геніальна жінка. Ми говорили з нею дуже довго, і в кожнім її слові я бачив розум і глибоке розуміння поезії, науки і життя!"
«Коли б треба було окреслити творчість Лесі Українки одним словом,—писав Максим Рильський,— то найвідповідніше слово було б — боротьба»З'явившись на рубежі двох століть і двох епох, ця творчість стала однією з вершин української літератури.
Ім'я поетеси овіяне всенародною любов'ю. Це була людина виняткової мужності і принциповості, духовної краси і мистецького обдарування, її талант виявився у багатьох різновидах літературної праці — поезії, драматургії, прозі, літературній критиці і публіцистиці, перекладацькій роботі і фольклористиці.
За життя Леся Українка була відома не лише на Україні та в Росії, а й в Грузії, знали її в Болгарії, Чехії, Польщі, Німеччині, Австрії. Нині твори поетеси читають на різних континентах, видаються мовами багатьох народів світу.
План проведення свята
        1. Урок-біографія
      2. Літературно-музична композиція "Маленька Жанна д'Аарк"                                                                                (Демчук Н. П.)
        3."Ти бачиш Україну - привітай!"Інсценівка з твору Лесі Українки      "Бояриня"                                                                                                                (Маліновська А. А)
4. Конкурс Лесиної поезії "На шлях я вийшла ранньою весною"                        (Жолобова М. І.)
5. Усний журнал "На крилах поезії"                                                                          (Кукуруза Л. І.) 
    
6. Заключним акордом стало літературно-музичне свято «Так! Вона жива!» Вона вічно буде жити поміж нас!». Організаторами свята були бібліотекарі Боженко Н.І. та Паламарчук І.Ю. вчителі укр. мови і л-ри Нагрибецька К.М і Маліновська А.А. Головними Учасниками стали учні 6-А(10-А), а також брали участь 3-Б (поч. кл), учні 3-А, 3-Б (7-А,7-Б) класів, 4-А (8-А) та 6-Б (10-Б) і 7-Б (11-Б) кл свято пройшло надзвичайно цікаво і залишило найкращі враження від почутого і побаченого про Лесю Українку.
 
  
 
  
День народження Гофмана
 У Кенінгсбергу, одному з центрів культурного й духовного життя Німеччини, у січні 1776 року в родині чиновника Гофмана народився хлопчик – Ернест Теодор.  І ніхто тоді не думав, що через багато років йому судилося стати філософом, композитором, живописцем... Та справжнє визнання прийшло до Гофмана-письменника, Гофмана-казкаря. «Лускунчик...», «Золотий горщик», «Крихітка Цахес» – Казки Гофмана відкрили нам вікно у інший, надзвичайний світ – світ людських почуттів, мрій, прагнень.
Е. Гофман — видатний прозаїк німецького романтизму. Його дотепні, химерні за змістом новели і казки, дивовижні перипетії в долі його героїв, приголомшливі переходи від реальності до фантастики відбивають збентеження і розгубленість романтичного письменника перед оточуючим світом і разом з тим трагедію великого художника, який задихається в тяжкій атмосфері феодально-міщанської Німеччини в сумну пору наполеонівської реакції.                             
 
У цьому році Гофману виповнюється 235 років. І учні гімназії з радістю відсвяткували цю подію в рамках шкільного проекту "День народження".
Ранок розпочався у святково прибраному холі. Учні там могли познайомитися з виставкою картин на гофманівську тематику, також могли прочитати вітальні листівки письменнику, написані гімназистами.
Наймолодших учнів чекав сюрприз - інтерв'ю з Гофманом та перегляд мультфільму "Лускунчик". Учні з радістю поринули у чарівний світ казки та музики П. І. Чайковського.
Учнів 5-7 класів гімназії вчителька світової літератури Базарова Белла Леонідівна  запросила у літературну вітальню "Е. Т. А. Гофман - видатний письменник-романтик".
Літературна вітальня
 1.  "Е. Т. А.Гофман - видатний письменник-романтик"                                                           
2."Роздуми письменика про життя і людей"                                 
 3. "Мрії Мері про Лускунчика"                                               
 4. "Творчий шлях Гофмана"   
Традиція казок Гофмана багатогранна, і його казка значно ближча до реалістичного оповідання з казковими елементами, ніж до казки як такої. Психологічна складність кожного з героїв виходить за межі жанру казки, і всі зовнішні атрибути багато в чому переосмислені.
Гофман спробував вимірити нормою казки реальне життя буржуазного світу і зрозумів, що в цій реальності добрій казці немає місця. Світ, що убив казку, нелюдський і населений у Гофмана неймовірними чудовиськами в людському вигляді. «Немає нічого більш дивне і божевільного, чим саме реальне життя»,– з гіркотою писав письменник. А у світі фантазії Гофмана живе реальна справжня краса.
 
 
 
 
День народження Кіплінга
 
30 грудня
  виповнилося 145 років з дня народження чудового англійського письменника і поета, лауреата Нобелівської премії з літератури - Джозефа Редьярда КіплінгаЗвичайно учні та вчителі гімназії не могли залишитися осторонь цієї події.Березова Світлана Євгенівна, вчитель зарубіжної літератури підготувала і провела в рамках шкільного проекту "День народження" грандіозне святкування дня народження ювіляра.
Всі учні гімназії мали можливість особисто познайомитись з Кіплінгом, почути історію його життя, а наймолодші учні навіть могли з ним пограти на перервах: охочі могли взяти участь у вікторині, яку запропонував письменник, за кожну правильну відповідь учні отримували подарунок.
Усім з дитинства знайома історія Редьярда Кіплінга "Мауглі", яка переносить слухача у непрохідні хащі індійських лісів, де малолітнього хлопчика Мауглі прийняла до себе зграя диких вовків. Він жив по законам джунглів, вивчив мову звірів, і це, а також розум і відвага, не раз рятувало його від смертельної небезпеки, котра підстерігала на кожному кроці.
Для учнів 1-их класів гімназії була проведена естафета "Поклик джунглів", яка дозволила вибрати найшвидших, найсміливіших, найсильніших.
Продовжилося святкування у шкільному мультимедійному центрі, де для учнів 5,6-их класів гімназії проводилася конференція "Мауглі англійської літератури". Тут всі присутні могли почути доповіді про країни, де народився письменник, про його сім'ю, про творчі успіхи. Також на конференції пролуналии поезії Кіплінга на мові оригіналу.
Ну а закінчився день брейн-рингом "Подорож книгою джунглів" для 2-их класів гімназію, на якому перемогу здобули учні 2-А класу. Тут були і запитання по творах письменника і театралізація окремих фрагментів, і творчі завдання.
День народження Кіплінга був цікавим, активним і насиченим. Всі учні залишилися задоволеними від участі у різних заходах цього святкування.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
День народження Джоан Роулінг
21 жовтня 2010 р.
 
Феномен  казкарки  Джоан Роулінг не має аналогів: вона мовби й сама стала персонажем казки, за лічені роки перетворившись з вічної невдахи в найбагатшу і знамениту письменницю світу.
У чому тільки їй не дорікали: і в сатанізмі, і у ксенофобії, і в тому, що її книги лякають і дезорієнтують дітей ... Однак противники Роулінг забували про головне: світова слава - завжди ознака того, що письменниця точніше інших вловила пульсацію навколишнього світу і оформила її в слова. При всьому своєму затишному, казковому антуражі книги Роулінг оповідають про речі серйозні і похмурі: про сирітство, про страх і зраду, про те, що добро не завжди перемагає зло, і навіть про те, що саме відмінність між ними іноді ілюзорна...
«Міністерство магії». Так загадково манило до себе оформлення зали. Тут «заклинання» із книг про Гаррі Поттера, і факти із життя його авторки, і цікаві малюнки з улюблених сторінок книг «Гаррі Поттер». І, звичайно, виставка всіх книжок про чарівного хлопця. А ще листки відгуків «За і проти» – «Чи варті уваги сучасного школяра книги «Гаррі Поттер», де учні та батьки дали свою оцінку цим книжкам.
 На учнів з самого ранку чекало свято довжиною в цілий день, яке з радістю
погодилася провести вчителька української мови та літератури Маліновська Алла Альфредівнаразом із учнями 3-А класу.  
Читацька конференція за творами Джоан Роулінг «Гаррі Поттер»
«Чи задумувалися ви коли-небудь над тим, щоб написати книжку? Чи тримали ви в голові історію, яка могла б стати бестселером?» - таке запитання поставила Алла Альфрефівна перед учнями.
Британська письменниця Д. Роулінг мала таку історію в голові, таку сильну, що просто рвалася на папір» – так розпочалася читацька конференція за творами Джоан Роулінг  «Гаррі Поттер».
Урок-КВК «Гаррі Поттер і філософський камінь»
 
Урок КВК за І книжкою про юного чарівника дав можливість перевірити знання тексту, організувати колективну цікаву роботу міх учнями 4-х та 3-х класів. У центрі уроку – образ дивного хлопчика, який вчиться жити і боротися зі злом. Завдання вчителя: показати важливість і силу понять «любов», «дружба», «відповідальність» у будь-якому, навіть чарівному світі.
Були проведені конкурси:
1. «Я, Гаррі Поттер, розповім вам про себе» (домашнє завдання)
2. «Впізнай героя»
3. «Складні питання»
4. «Урок зілля варіння»
 
5. «Іспит з квідигу»
6. «З чарівного рогу – всього потроху»
7. Конкурс капітанів «Якщо я був би чарівником…»
8. Конкурс «Підсумки навчального року Гаррі»
9. Вистава «Гаррі Потер- чарівник»
Члени драмгуртка «Роксолана» (учні 3-х класів) підготували виставу «Гаррі Поттер –чарівник», де показали саме «народження» Гаррі  як чарівника, хлопчика «незвичайного».
Книги про Гаррі Поттера – улюблене читання багатьох дітей, тому і шкільний проект сприйнявся ними з вдячністю та інтересом. Незважаючи на суперечки, невдоволення дорослих, діти люблять героїв Роулінг, тому і ми, вчителі, не можемо ігнорувати інтереси своїх учнів.
Наше завдання  - сформувати та розвинути читацькі навички, розширити коло літературних уподобань дитини, виховувати творчого читача із самостійним критичним мисленням. Що й ми намагаємося робити за допомогою ось таких "Днів народжень" видатних письменників та поетів.
 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар